Wiele czynników wpływa na to, jak bardzo firma widoczna jest w Internecie. W tym wpisie przyjrzymy się temu, z czego powinna składać się strona www. Przede wszystkim należy pamiętać, że ma ona być wyciągnięciem przyjaznej dłoni do użytkownika, niezależnie od tego, czy jest to strona-wizytówka, portal informacyjny czy sklep internetowy.
Najważniejsze to przemyśleć wygląd strony głównej z uwzględnieniem jej funkcjonalności. Powinna robić dobre wrażenie, bo to na nią w pierwszej kolejności trafia użytkownik. To jak osoba odwiedzająca odbierze umieszczone elementy jest oczywiście subiektywne, jednak możemy przewidzieć, że strona zalana tekstem (niekoniecznie wartościowym), za duże i gęste nagromadzenie ilustracji, ikonek, czy zbyt pstrokate kolory mogą zamącić rzeczywisty obraz tego, co chcemy przekazać.
Każda strona powinna zawierać menu w miejscu widocznym dla użytkownika. To dzięki niemu można swobodnie poruszać się do każdej podstrony. Oczywiście naszą małą wizytówką jest stopka. Nigdy jej nie pomijajmy. Powinna zawierać kluczowe informacje o firmie, takie jak nazwa, dane kontaktowe/rejestrowe. Może zawierać też pola nawigujące do podstron dla ułatwienia poruszania się po stronie.
Co do sliderów na stronie głównej, to zazwyczaj są traktowane przez użytkowników po macoszemu. W skrócie, następne slajdy są oglądane mniej więcej tak często, jak kolejne strony z wynikami wyszukiwania w Google. Dobrze jest przemyśleć, czy wstawianie tego typu elementu ma w ogóle sens, czy będzie tylko obciążeniem.
Kolory powinny być w miarę jednolite lub dobrane na zasadzie kontrastu, jednak najważniejsze, żeby nie były rozpraszające i w za dużej ilości. Optymalnie warto zastosować paletę trzech barw.
Jeśli uważasz, że te rady pomogą Ci w stworzeniu strony www, która będzie podobała się Tobie i użytkownikom, nie czekaj, tylko działaj. Pomożemy Ci zrealizować Twój wymarzony projekt, odezwij się do nas – Agencji Interaktywnej Webpack.