Potencjał serwisów internetowych

Serwis internetowy jest grupą powiązanych ze sobą stron www. Może być tematyczny, o szerokim zakresie informacji z jednej branży lub zawierać wiadomości z różnych dziedzin. Często znajdziemy na nim interaktywne elementy, takie jak aplikacje czy formularze. Daje on użytkownikowi możliwość logowania i personalizowania treści, które mają być dla niego wyeksponowane.

Wśród serwisów różnego typu znajdziemy sklepy internetowe, portale informacyjne, wortale, serwisy społecznościowe, bankowość elektroniczną, blogi, katalogi biblioteczne, platformy e-learningowe, serwisy szkoleniowe lub serwisy rozrywkowe.

Tworząc serwis internetowy należy mieć na uwadze wymóg dużej funkcjonalności i przejrzystości prezentowania treści. Użytkownik powinien móc przedostać się wszędzie w trzech kliknięciach. Wpływa to na wygodę korzystania i skłania do pozostania w obrębie serwisu, a tym samym zwiększa ilość wyświetleń i odczytania prezentowanej zawartości.

Możliwość wybrania przez użytkownika zakresu wiadomości, z jakimi chce się zapoznawać, jest dla niego zachęcająca. Przykładowo, w sklepach internetowych jest to zabieg pozwalający na zaproponowanie klientowi produktu podobnego do wcześniej wybranego. Prawdopodobieństwo, że go kupi jest większe, niż gdyby strona wyświetliła w proponowanych pozycjach zupełnie przypadkowy przedmiot.

Analizowanie preferencji użytkowników jest niezwykle ważne, ponieważ jest wskazówką, jak możemy wpłynąć na osoby odwiedzające nasz serwis. Jeśli widzimy, że osoba korzystająca z portalu dotyczącego odnawialnych źródeł energii przede wszystkim interesuje się elektrowniami wodnymi i turbinami wiatrowymi, w przyszłości może zostać naszym klientem, jeśli wydamy obszerny poradnik dotyczący tych akurat tematów.

Potencjał serwisów internetowych jest duży. Warto go wykorzystać, żeby dostarczyć wartościowe treści swoim odbiorcom i ułatwić życie im i sobie.