Słyszałeś o istnieniu SEO i zastanawiasz się, co to właściwie jest? Zakładając stronę www warto zapoznać się z tym terminem. Oznacza on optymalizację dla wyszukiwarek internetowych (po angielsku search engine optimization). To nic innego, jak proces prowadzący do osiągnięcia korzystnego postrzegania strony przez wyszukiwarkę. Opiera się on na ciągłym śledzeniu mechanizmów działania wyszukiwarek i dostosowaniem kodu strony tak, aby była dopasowana do aktualnych algorytmów.
Pozycjonowanie jest jednym z podstawowych elementów marketingu w sieci. Polega na osiągnięciu pożądanego efektu wyświetlania strony na jak najwyższej pozycji w otrzymywanych przez użytkownika wynikach.
Od początku istnienia wyszukiwarek internetowych webmasterzy dążyli do tego, żeby ich strony wyświetlały się jak najwyżej na liście wyników. Sam termin pozycjonowania pojawił się ok. 2002 roku. W 2009 roku firma Google wprowadziła real time search, czyli wyszukiwanie w czasie rzeczywistym. Polega to na przedstawianiu jak najaktualniejszych informacji z serwisów społecznościowych i blogów.
Pozycjonować można lokalnie lub w większym zakresie, krajowo. Zaczynamy od doboru słów kluczowych. Analizujemy konkurencję w wyszukiwarce Google. Daje nam to pewien obraz firm rywalizujących z nami o miejsce na liście wyników. Linkbuilding, czyli tworzenie skutecznych linków wykorzystujemy do doprowadzenia użytkownika do naszej strony. Istotną rolę odgrywają serwisy społecznościowe takie jak Facebook i Twitter, często zintegrowane ze stroną www. Rozbudowujemy naszą stronę o nowe treści lub nanosimy poprawki, ponieważ algorytmy wyszukiwarki ulegają zmianom i trzeba się do nich dostosowywać, jeśli chcemy się dobrze pozycjonować. Przy tym trzeba przestrzegać wytycznych Google i liczyć się z odrzuceniem naszej strony z wyświetlania na liście wyników, jeśli naruszamy zasady.